Zpět      Sobota    Neděle    Pondělí    Úterý    Středa     Čtvrtek     Pátek    Sobota    SlideShow

Ferraty 2009

25. 7. - 1. 8. 2009

Dovolená, která se nám ve všem povedla - velmi dobré počasí, super ubytování, vynikající výběr tras.

Sobota 25.7.09 - vyrážíme.

Původně to měla být pouze pánská jízda. Na začátku bylo sice zájemců hodně, ale postupem času většina odpadla. Zůstali jsme jen tři, bylo tedy rozhodnuto vzít na milost ještě starší z našich potomků.

Dvě auty nám tedy budou stačit.

Nabíráme Masa. Auto už máme plné, ale z domu jsou vynášeny další a další tašky. Já jen nevěřícně koukám a Martina vysvětluje "Já za to nemůžu, to opravdu není moje".

Musím se pochválit. Vše jsem tam nacpal. teď už jen přidělat 5. kolo.

Zatím ještě výfukem nedrhneme po zemi, ale uvidíme, až si sednu já. Ještě štěstí, že se máme s Michalem setkat u Humpolce - doufám, že část náladu převezme.

A jsme v Rakousku - potkáváme zase jedna ukázka pozitivní diskriminace.

Plán byl dobrý - při cestě u Gmundenu jsem chtěli zdola jednu z nejkrásnějších ferrat - lehký Naturfreundesteig. Počasí moc nepřálo, po cestě jsme chytli trochu zpoždění, tak padlo rozhodnutí posunout Naturfreundesteig na jinou dobu a zdolat krátkou dvouhodinovou ferratu Burgstall u Pürggu (obtížnost B).

Jsme u Pürggu. Jako nezkušení začátečníci jsme vyrážíme nalehko kouknout, co nás to vlastně čeká.

Po pár metrech jsme narážíme na první zabezpečovací lana. Každý z nás se musí podívat, co nás za skalní hranou čeká.

První pohledy na ferratu hovoří jasně. No, co se dá dělat, jdeme zpátky pro úvazky.

Začínáme se strojit. Michal zjišťuje, že informace z HUDY sportu o tom, jak správně uvázat úvazek, jsou naprosto mylné. Naštěstí má spoustu radilů.

Zvítězili jsme. Jsme připraveni a můžeme vyrazit.

Tak toto jsme viděli za skalní hranou - je jasné, proč jsme se pro úvazky vrátili. Cesta stoupá opravdu svisle vzhůru.

Rychle bereme výšku, pohledy dolů jsou výmluvné.

Cesta je poměrně strmá i v horní partii.

Po lesní pěšince jsme se celí nadšení vrátili dolů a vyrazili směrem k ubytování. Cestou míjíme 2351 m vysoký Grimming - to ještě netušíme, že ho budeme obdivovat každé ráno.

Jsme v penzionu. Paní domácí anglicky neumí. Vracím se 30 let zpět a snažím se z paměti vydolovat nějaká ta německá slovíčka.

Podařilo se mi pochopit, že nám nedá původně objednaný apartmán o rozloze 100 m2, ale že nás ubytuje v sousedním, který má rozlohu 200 m2. No, kdo by nesouhlasil! Navíc, po té, co jsme ho prošli, jsem přesvědčen, že má minimálně 300 m2. Ubytování je naprosto super.

Večer se mi bohužel trochu vymknul z rukou. Nadšení z první ferraty a uvolněný adrenalin způsobil, že jdeme do postele kolem páté a rázem si dramaticky posunujeme denní režim.